אם יש לכם דליות ורידים ואתם מפחדים מניתוח זה הפתרון האידאלי עבורכם:

הזרקת קצף תחת בקרת אולטרסאנד (Ecosclerotherapy

הזרקת קצף תוארה לראשונה בשנת 1986. מדובר בהזרקה שאינה כרוכה בכאב של חומר (sclerotherapy) המבוצעת על ידי רופא כלי דם תחת בקרת אולטרסאונד. החומר המוזרק הוא קצף הגורם לגירוי דופן הווריד ונותן תוצאות הנשמרות לאורך זמן רב יותר מאשר הניתוחים הקלאסיים (הסרת הוורידים) או הטכניקות החדישות (לייזר…)

מדוע שיטה זאת כל כך יעילה?

בשל ההתכווצות החזקה והשיטתית הנגרמת על ידי הקצף בתוך הווריד.

בשל החיבור הספציפי של הקצף אל דופן הווריד המאריך את זמן המגע של המוצר עם הווריד ומכאן את היעילות.

מדוע השיטה בטוחה?

מפני שמינון החומר המוזרק קטן ביותר הודות לקצף.

מפני שההזרקה מתבצעת תחת בקרת אולטרסאונד, המאפשר לראות את התקדמות החומר (צורת הקצף היא מאוד אקוגנית) ולהפסיק את ההזרקה במידה והחומר עובר מחוץ לכלי הדם.

מדוע התוצאה נשמרת לאורך זמן כה רב?

מפני שהקצף הוא חומר שאינו מתערבב בדם לכן אינו גורם לקרישי דם שהם לעתים קרובות סיבה לחזרת המחלה. 

מפני שהיא פועלת בצורה שונה מניתוח אשר, בשל הוורידים המושארים במקום על ידי המנתח בזמן הסרת הוורידים, מאפשר את חזרת המחלה כתוצאה של יצירת ורידים חדשים ברקמת צלקת זאת (40% לערך תוך 10 שנים).

הטכניקה

הווריד שצריך לעבור טיפול הטרשה נצפה באמצעות אולטרסאונד כאשר המטופל שוכב, והוא נדקר תחת בקרה ויזואלית. המחט (הדקה) מזוהה תחת אולטרסאונד כמו גם ההזרקה לתוך כלי הדם. ההזרקה אינה כרוכה בכאב לכן הטיפול אינו דורש אלחוש. 

הליכה מומלצת מייד אחרי ההזרקה. הרופא מתקין קיבוע (תחבושת אלסטית) שיישאר במקום למשך מספר ימים אחרי ההזרקה.

טיפול זה אינו דורש הפסקת עבודה. רק העיסוק בספורט אינו מומלץ בשבועיים הראשונים אחרי ההזרקה.

הפרוצדורה:

דליה היא ווריד שטחי מורחב באופן קבוע, מפוטל, שבו כיוון זרימת הדם הפוך. השמדתו אינה מזיקה לגוף מפני שלא משמידים שום דבר מועיל.

החומר המוזרק גורם לסוג של הלחמה בין דפנות הווריד שתוצאתה רצועה סיבית קשה ולעתים מעט כואבת תחת לחץ. תוך מספר ימים הכאב נעלם ולאט לאט הרצועה הופכת דקה יותר עד שהיא נספגת כליל (זמן הספיגה תלוי בגודל הווריד המטופל). התוצאה האסטטית מהירה מאוד וכך גם שיפור הסימטומים.

התוצאות:

בכל המקרים, אנו עדים להקלה מהירה מאוד של הרגשת הכובד ברגליים ובהדרגה לשיפור אסטטי שהשפעתו מלאה תוך 4 עד 12 שבועות, כפונקציה של הנפח הראשוני של הווריד.

התוצאה יציבה, אך בהתחשב באופי הגנטי של המחלה, המטופל חייב לעבור בדיקות רפואיות באופן תקופתי (אחת לשנה).

התוויות:

טיפול זה מומלץ עבור כל הדליות (ורידי ספנה גדולים וקטנים , צדדיים…) כמו גם דליות חוזרות אחרי טיפול כירורגי, מקרה בו התוצאה משביעה רצון במיוחד!

לסיכום:

הפשטות, הבטיחות, היציבות, המהירות והעלות הנמוכה (הודות להעדר הצורך באשפוז והפסקת עבודה) הופכות את הטיפול הזה בקצף לשיטה הטובה ביותר כיום להסרת כל סוגי הדליות.